kulturos-naktisArtboard 1

Perimetras

Renginio laikas: 17:00-01:00

Renginio vieta: Rūdininkų skveras

Nors atrodo, kad menas – beribis, mes visada bandome jį apibrėžti ir įrėminti: kad protu užčiuoptume konkretų tašką kūrybos koordinatėse. Protas, išsiilgęs tvarkos, nuolat rėmina mus pačius: kuria perimetrus bei ribas, kurių centre atsiduria vieni kūrėjai, o kiti – keliauja į paraštes.

Šįkart Kultūros naktis ėmėsi iniciatyvos ir pirmą kartą nubrėžė „Perimetrą“. Perimetrą, kuris savyje sutalpins muzikines bei jį papildančias periferijas – progresyvius ir iniciatyvius kūrėjus, žengiančius tolyn nuo populiariosios kultūros ir jai įprastų klišių. Tai garsinio ir regimojo pasaulio marginalijos – tie, kurie bando žengti tolyn, kurie ieško originalių saviraiškos formų, kurie klajoja, klysta ir galiausiai už apibrėžto perimetro ribos randa besiveriančias naujas fantazijos erdves.

Šiemet „Perimetras“ vyks ypatingoje vietoje – Rūdininkų skvere, daugeliui žinomame, bet retai atsimenamame. Tai Vilniaus Geto aukų ir žydų genocido atminties vieta, kurioje buvo žengiama į Didįjį Vilniaus getą. Šiandien eidami pro šią vietą, kuri dabar primena tik kiaurai praskubamą vaikų žaidimų aikštelę, nežinome, kad miname kadaise stovėjusių pastatų mūro perimetrus, sulygintus su žeme pirmaisiais pokario metais. Tačiau net tada, skaudžiame geto perimetre, žmonės kūrė ir grojo mirties akivaizdoje. Šį tašką bandysime iš naujo apjuosti – laisvu perimetru, kviečiančiu ne brėžti ribą, o drąsiai įžengti ir įsiklausyti į garsinių paraščių autorius bei tarpdisciplininio meno inovatorius. Povandenines sroves, plaunančias krantą, išplaunančias pamatus, keičiančias žemėlapį.

 

Vecera. Vecera (Paulius Večera) – LMTA elektroninės kompozicijos I kurso studentas.

Electronica, Lounge/Dance/House/Soul, muzikos prodiuseris. Kaip solinis atlikėjas savo veiklą pradėjo 2018 m., pasirodydamas Didžiosios Britanijos „Small Seeds“ klube bei mažuose draugų organizuotuose festivaliuose – „Baller Room“, „Mirga Marga“.

Anksčiau Paulius Večera kaip gitaristas priklausė Reggae/Dub/ Psy/Chillout muzikos stiliaus grupei „Uprising Tree“. Šiuo metu, greta solinės karjeros, jis yra ir Jazztronica grupės „Avis Rara“ vokalistas/gitaristas/bosistas/programuotojas, taip pat, kaip programuotojas ir prodiuseris, groja „Fryzbye“ elektroninės muzikos duete, kartu su Adomu Paleku.

Naujausias atlikėjo kūrinys, pasirodęs kovo 8 dieną, yra pilnos trukmės (LP) elektroninės šokių muzikos albumas „Haus“. Pats atlikėjas apie albumą sako: „Pasirinkau žodį Haus, nes man tai asocijuojasi su elektroninės muzikos House, Hip House, Disco, Hip Hop, Techno vakarėlių laisvės judėjimu, kur visi nepriklausomai nuo odos spalvos, seksualinės orientacijos ir politinių pažiūrų būdavo lygūs, kadangi visus jungdavo bendras meilės muzikai ir judesiui jausmas.“

Gintautas Gascevičius. 2020 išleistas trečias solinis albumas „Oneirologija“ (graik. oneiros – sapnas, logos – mokslas). Tai trečioji trilogijos dalis – pirmąjį albumą jis dedikavo Vietai, antrąjį – Erdvei, o pastarasis, kaip pats sako, apie Vidų.

„O kas, jeigu visa tai yra sapnas? Ir tuoj, suskambėjus žadintuvui, tu pabusi. Arba pabus tas, kuris visa tai sapnuoja. Ir tai nesi tu,“ – rašo G.Gascevičius. Albumas buvo įrašinėjamas akustiškai įdomiose vietose: apleistame sovietiniame kariniame raketų angare, dirbtinėje ežero saloje, akmeninėje pirtyje. Nuo rakandų iki staklių, įvairiausių skambančių objektų ar tradicinių instrumentų – pasitelkus kompiuterinę techniką, albume išgautas unikalus, dar niekada negirdėtas skambesys.

„Matomumai ir girdimumai tarsi verčia neabejoti visa ko tvarumu. Bet šešėlio šešėliai ir anapusybės ženklai vis praneša apie nepasakomumą, nes tai – ne iš žodžių pasaulio“, – taip šio projekto idėją apibūdina muzikantas.

Eglė Kančauskaitė ir Patris Židelevičius. Koncertas šokiui, violončelei ir elektronikai. Dueto (šokėjos ir choreografės Eglės Kančauskaitės bei kompozitoriaus, garso menininko ir atlikėjo Patrio Židelevičiaus) autorinis pasirodymas – tai moderni klasikinio koncerto struktūros interpretacija, paremta cikline forma, praturtinta dinamiškais kontrastais bei stebinanti mainymusi solinėmis partijomis, daugialypėmis judesio bei garso faktūromis.

Šeiko šokio teatras kartu su Maciej Kuźmiński Company (PL). Šeiko šokio teatras kartu su choreografu iš Lenkijos Maciej Kuźmiński pristato vizionierišką ir simbolinį performansą – instaliaciją „i“ (aš), kvestionuojantį tapatybės sampratą transhumanizmo kontekste. Transhumanizmas yra daugelio socialinių tendencijų įkvėpėjas. Jis daugiau nebepriskiriamas mokslinei fantastikai, bet palaipsniui progresuoja tapdamas globaliu reiškiniu. Permąstydamas žmonijos pagrindus – priklausomybės jausmą, komunikacijos metodus, ribas tarp asmenybės ir technologijų, kuria virtualius pasaulius, susiliejančius su tikrove.

Transhumanizmas / žmonija / asmenybės dezintegracija / anonimiškumas / trukmės begalybė…

Performansas gilinasi į transhumanizmo fenomeną, dalis kurio yra gyvenimas su egocentrišku individu epicentre: itelefonas, i-pad, instagram – i! „i“ pristato hipotetinę, bet vis dėlto tikėtiną sąmonės transformaciją. Kartu tai gali būti vertinama kaip kritiškas žvilgsnis į šiuolaikinę visuomenę. Tapatybė kūrėją domina dviem paradoksaliais aspektais, kurie balansuoja tarp kiekvieno iš mūsų siekio būti išskirtiniais, individualiais ir noro tapti vis labiau panašiu vienas į kitą (chameleono efektas).

„i“ balansuoja ant šokio ir vizualiųjų menų ribos. Ypatingai svarbus performanse yra kostiumas, priduodantis neįtikėtiną vizualinį charakterį, ir pabrėžiantis anonimiškumą (uniformomis ir šalmais pilnai uždengti veidas ir kūnas eliminuoja svarbią tapatybės dalį, bet kartu išryškina kiekvieną judesį).

Simonas Nekrošius. Performansas savadarbiam garso objektam. Simonas Nekrošius – garsų žonglierius, performeris. Kuriantis garso meno ir eksperimentinės muzikos lauke. Konstruoja garso objektus, skulptūras ir juos įgalina savo pasirodymuose. Būdingi „DIY“ ir „Ready-made“ veiklos principai. Pasirodymai dedikuojami procesualumui, intuicijai, eksperimentams ir improvizacijai, todėl rezultatas dažnai būna nenuspėjamas net pačiam autoriui. Garsų spektras laviruoja tarp meditatyvių atsikartojančių ir asinchroniškų, ekspresyvių triukšmo proveržių.

Savadarbiai elektroakustiniai garso instrumentai, objektai, balsas.

Naujos kaukės. LMTA šiuolaikinės muzikos atlikimo programos studentai (dėst. Vykintas Baltakas, Liudas Mockūnas, Arnas Mikalkėnas, Indrė Baikštytė) pristato improvizacijų gyvais ir elektroniniais instrumentais bei šiuolaikinės muzikos kompozicijų (Thierry de Mey, Vykintas Baltakas) programą. Atlikėjus kuruoja Liudas Mockūnas, Arnas Mikalkėnas, Vykintas Baltakas, Indrė Baikštytė.

Electronic Trio (improvizacija 15’)

Atlieka: Simas Petkevičius (saksofonas), Klaudija Indriliūnaitė (e.gitara), Matas

Samulionis (saksofonas)

Solo-duo-electroacustic (improvizacija, 10’)

Atlieka: Greta Šimkutė (vokalas), Kęstutis Zubavičius (perkusija)

Thierry de Mey: Musique de Table (7’)

Atlieka: Kęstutis Zubavičius, Simas Petkevičius, Matas Samulionis

Vykintas Baltakas: Unvollendete (12’)

Atlieka: Mėta Gabrielė Pelegrimaitė (fleita), Arminas Bižys (saksofonas), Matas Samulionis (saksofonas)

Sheep got waxed. Labai keista, bet tuo pačiu labai skirtingiems klausytojams suprantama grupė. Jų muzika – sudėtinga, bet įtraukianti. Šis trio neša naują perspektyvą į džiazo, elektroninę ir akademinę muziką.

Grupės nariai grodami naudoja visas rankas ir visas kojas. Gitarą, saksofoną ir būgnų komplektą palydi įvairūs efektų blokai ir skaitmeninė perkusija.

Atlikėjai savu metu buvo elektroninės muzikos ir net sunkiojo metalo gerbėjai – pirmuose koncertuose juos vis dar galėjome matyti ilgais plaukais. Dabar grupė groja kažką tarp free-jazz ir eksperimentinės elektronikos, nors tai mažai ką pasako.

Štai vienas klausytojas po koncerto kalbėjo: „buvo techno, footworko, Death Grips’iško trap’o, šiek tiek George Michael’o meilės dainų, jeigu jas atliktų ankstyvi Beatles“. Taigi bet kurio žanro klausytoją grupė gali sudominti.

Keistas pavadinimas iš tiesų yra atlikėjų pavardžių trumpinys. Taigi jis įpareigoja muzikantus groti kartu per amžius. Kitu atveju tektų keisti grupės pavadinimą.

JUZT. Jauni džiazo kraipytojai ir šokamų ritmų revoliucionieriai iš Vilniaus. Jazztronicos žanro atstovai, baltijos šalių jaunų grupių konkursų „NOVUS’19“ ir „RUMSHK’20“ laimėtojai

Būtina registracija: ČIA

Projekto vykdytojai: Festivalis „Kultūros naktis“, Menų agentūra „Perimetras“

Programa

17:00-18:00 Vecera
18:00-19:00 Gintautas Gascevičius
19:00-20:00 Eglė Kančauskaitė ir Patris Židelevičius
20:00-21:00 Šeiko šokio teatras kartu su Maciej Kuźmiński Company (PL)
21:00-22:00 Simonas Nekrošius
22:00-23:00 Naujos kaukės
23:00-00:00 Sheep Got Waxed
00:00-01:00 JUZT

Meniu