kulturos-naktisArtboard 1

Teatriniai nardymai Prezidentūroje

Renginio laikas: 18:00-23:15

Festivalio „Kultūros naktis“ metu atviras Prezidentūros kiemas bei Daukanto aikštė Jus kviečia net į 7 spalvingus teatro spektaklius bei pasirodymus! Abipus Prezidentūros rūmų išvysime itin įdomų dialogą tarp suvaldytų, santūrių bei didingų architektūros formų ir jauno, veržlaus teatro, kuris provokuoja: tiek bandydamas užčiuopti subtiliausias mūsų jausenas, tiek radikaliai perinterpretuodamas klasikinius kūrinius ir sulaužydamas senąsias taisykles, tiek – ne mažiau svarbu – politiškai įpareigojančioje erdvėje paliesdamas itin jautrias šiandienos socialines problemas.

Daukanto aikštė

Aktorių trupė 27. Režisierius ir aktorius Valentinas Masalskis surinko jaunų aktorių būrį, kuris greitai virto tvirta aktorių trupe. Trupės pasirodymas atsispiria nuo subtilių ritminių piešinių ir kompozicijų, kurias atidžiai parinko, suderino ir sudėliojo talentinga kompozitorė Nijolė Sinkevičiūtė. Šviesotamsos efektų pagalba kuriama rimtis ir susikaupimas, suvienijantis ne tik trupę, bet į trupės vienovę įtraukiantis ir patį žiūrovą, kurio emocijos kalbinamos kūno ir instrumentų ritmu. Prabyla emocijos, kurios užslėptos, o kartais – nepažintos lyg iškasenos, nors yra absoliučiai savos, iš nuosavų patirčių kylančios. Nebenorime būti vartotojais! Norime gilintis, pažinti, jausti, dalintis, panaudoti tai, kas yra sukaupta, tai, ko nebereikia, tai, kas verta mūsų meilės ir dėmesio.

„Opera on Truck“ (Operos sunkvežimis). Keliaujanti opera, arba Opera sunkvežimyje (Opera on the Truck) – naujausias meninis Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro kūrėjų užmojis, kuriuo siekiama parodyti, kad Operos klausymasis gali tapti žavia ir patrauklia mūsų laisvalaikio dalimi. Atvėrus Operos sunkvežimio priekabą, žmonės pamatys tikrą teatro sceną, tik gerokai mažesnę. Neįsipareigodami teatro rimčiai žiūrovai galės išvysti nuotaikingą ir komišką G. B. Pergolesi operą „Tarnaitė ponia“. Operos režisierius Gediminas Šeduikis, scenografė – Sigita Šimkūnaitė, kostiumus kuria Ugnė Tamuliūnaitė. Solistai: Marija Arutiunova, Monika Pleškytė, Kšištof Bondarenko, Egidijus Dauskurdis, aktorius Benadas Arkauskas. Grieš LNOBT simfoninio orkestro styginių kvartetas: Rusnė Matutienė, Aistė Birvydaitė (I smuikas); Giedrė Mišeikytė, Eduardas Bogdanovas (II smuikas); Kęstutis Pleita, Ugnė Gaučaitė (altas); Lukas Abromaitis, Tarmo Hiis (violončelė) ir Olga Taškinaitė (klavesinas). Projekto partneris GIRTEKA LOGISTICS.

Prezidentūros kiemas

„Aggro“. „Aggro“ – tai gimnazistų (!) atliekamas gatvės teatro spektaklis jautria agresijos tema. Jis pradėtas kurti Meno Alchemijos teatro studijos mokiniams pastebėjus, jog net ir iš pažiūros ramius paauglius itin traukia agresyvūs vaidmenys. Spektaklis tiria: kas yra agresija, kokia jos etika, kaip ji reiškiasi ir ką palieka po savęs. Pasirinktas gatvės teatro žanras, kuris dar labiau priartina prie temos – gatvė yra vieta, kurioje agresija mus užklumpa ir dažnai išlieka anoniminė, vieta, kurioje paauglius neretai ištinka akistata su įvairiomis jos formomis. Tačiau prieš save matysite ne eilinį performansą, mėgdžiojantį agresijos grimasas. Spektaklis siekia ardyti stereotipus, ieškodamas subtilių agresijos išraiškų: pasyvios agresijos, primygtinių patarinėjimų, nuožmių „diskusijų“, religinių pažiūrų „primetimo“ kitam. „Aggro“ – dar vienas žingsnis tolyn nuo šiandieninio susvetimėjimo. Šis gatvės teatro įvykis būtų puiki proga tiek jauniesiems aktoriams, tiek žiūrovams kartu leistis į savęs bei savo aplinkos tyrimą.

„Atminties Antologija“. Pasirodymas „Atminties antologija“ yra sukurtas pagal amerikiečių autoriaus E. L. Masterso eilėraščių rinkinį „Spūn Riverio Antologija“. Jo veiksmas mus nukelia į XX a. pradžios išgalvotą miestelį pavadinimu Spūn Riveris. Ant kalvos, kapinėse, ramybėje ilsisi įvairūs šio miestelio gyventojai. Ant kiekvieno kapo yra užrašyta epitafija – mirusiojo paskutinioji valia. Šie liudijimai ir sudaro antologijos pynę. Veikėjų žmogiškumas, sunkumai, siekiant neprarasti paskutinių gyvenimo atodūsių, entuziazmas, jų išpažinčių atvirumas ir tiesmukumas kartu su aštriu autoriaus kalbos stiliumi bei monologo forma tekstą paverčia betarpiško bendravimo su žiūrovu būdu.

Pasirodymas praskleidžia keturias pagrindines temas, kurios kaip šešėlis mūsų tyko kasdienybėje: tai būtinybė sustoti, grįžti atgal ir apgalvoti egzistencijos prasmę, moralines veiksmų pasekmes bendruomenėje, taip pat poreikis bendrauti ir to bendravimo negalimumas, atminimų kultivavimas ir jo svarba. Šiuo pasirodymu siekiama skatinti žmonių sąmoningumą santykyje su aplinkiniais bei priminti apie šio gyvenimo laikinumą. Penki aktoriai nejudėdami transformuojasi į vis naujus personažus. Netikėtas jų judesys mus įtraukia į neapčiuopiamų – arba apčiuopiamų ir tuojau pranykstančių – realybių, pomirtinio gyvenimo ir atsiminimų verpetą.

„Prometėjas“. Vienos dalies ceremonijoje aktoriai pasitelks tik savo pačių balsus ir atkurs archetipinį Prometėjo dialogą su choru, kančia, viltimi ir svajone. Muzikinis epas „Prometėjas“ kurtas siekiant įkvėpti žmones ieškoti savojo herojaus. Spektaklis visiškai naujai žvelgia į šiandien kultūros archetipu virtusią ir kuriančio žmogaus gimimą vaizduojančią Aischilo antikinę dramą „Prikaltasis Prometėjas“. Aktoriai, pasitelkdami tik savo balsus, atkuria Prometėjo dialogą su choru, kančia, viltimi ir svajone. Formuojasi muzikinis epas: spektaklis, kuris kurtas siekiant įkvėpti žmones ieškoti savojo herojaus. Ieškoti kur? Ir kada herojus tampa herojumi? Trupė ppasirinko savo herojus: Johną Lennoną, Jacque’ą Fresco, Philą Ochsą, Jah9, Harvey Milką, Edvardą Gedvilą, Joną Stewartą, Michalą Kali Griks, Romą Kalantą, Joanne’ą Rowling, Stepheną Hawkingą, Gretą Thurnberg, Saulių Mykolaitį, Robertą Kiyiosaki, Dalai Lamą… Prometėją mes žinome kaip tą, kuris pasipriešino Dzeuso valiai ir leido žmonijai išlikti, tačiau buvo pasmerktas amžinai kančiai. Tai savita herojaus pagerbimo šventė, tačiau muzika žiūrovą veda į šviesą. Mūsų nardymuose nėra dramų. Tik gyvenimas.

„Nekalti“. Nekalti – tai bandymas užčiuopti socialinę ir politinę problemą. Tai žvilgsnis kitokių – pamirštųjų, atstumtųjų, nesuprastųjų akimis. Dramaturgės sumegzti vingiai taikliai sučiumpa kasdienybės problemas, apie kurias kalbėti ir net galvoti mums nepatogu. Pjesės fragmente norime žiūrovą pakviesti betarpiškai akistatai su nelaimingų aplinkybių kamuojamais personažais ir kelti klausimą: kas iš tiesų yra tie kaltieji?
Kalbame apie tuos, kurie pykstasi, kurie myli be atsako, kurie beviltiškai blaškosi, norėdami prakalbinti abejingą tikrovę. Spektaklio eskizo ašis – šiuolaikinio žmogaus vienatvės tragedija, kurioje šviesa, kartais atrodo, blyksteli tik mirties akivaizdoje. Šią temą nagrinėja LMTA ketvirto kurso O. Koršunovo studentai – režisierė Agnė Ambrozaitytė, aktoriai Evelina Juškevičiūtė, Kipras Mašidlauskas ir Sandra Staigytė. Scenografinės idėjos bendraautorės – Andrėja Puskunigytė, Agnė Ambrozaitytė.

Būtina registracija: ČIA

Projekto vykdytojai: Festivalis „Kultūros naktis“, LR Prezidentūra, Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras, VšĮ „Meno alchemija“, VšĮ „Meno laboratorija“, WhaleDreams, Luca Vassos, Agnė Ambrozaitytė, Aktorių trupė 27 ir vadovas Valentinas Masalskis bei kompozitorė Nijolė Sinkevičiūtė

Programa

S. Daukanto aikštė
18:00-19:00 Aktorių trupė 27
21:00-22:00 „Opera on Truck“ (Operos sunkvežimis)
Prezidentūros kiemas
19:00-19:45 „Aggro“
20:00-20:40 „Atminties Antologija“
21:00-22:00 „Prometėjas“
22:30-23:15 „Nekalti“

Meniu